1 Şubat 2012 Çarşamba

Bu ayırımcılık nereye kadar?



Son KHK'lar ve özelleştirme sonucu kadroları iptal edilerek araştırmacı olanların maaşları dondurulurken, TBMM bünyesinde çalışırken kadroları kaldırılanlar Şahsa bağlı kadrolara atandılar.

Aşağıya çıkardığımız kanun metninde olduğu gibi Araştırmacı olarak atayarak zulüm yaparak, beddua almaktansa, Tüm kadroları iptal edilenler neden Şahsa bağlı Kadrolara atanmaz.


İnanın anlamakta çok ama çok zorlanıyoruz.

Ne yüksek mevkilerdeki bürokratlar, ne Maliye bakanlığı ne de Sayın TBMM üyeleri bu sesi duymuyorlar...

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞI İDARİ
TEŞKİLATI KANUNU
Kanun No.                  :  6253
Kabul Tarihi              : 01/12/2011
Resmi Gazete Tarihi : 18/12/2011- Sayı: 28146
Personel ve kadrolar
GEÇİCİ MADDE 2 –  (1) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte TBMM Genel
Sekreterliğinde; Genel Sekreter,  Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, I. Hukuk
Müşaviri, Daire Başkan Yardımcısı, Müdür, Müdür Yardımcısı, Avrupa Parlamentosu
Nezdinde Parlamento Temsilcisi,  Şube Müdürü, İdari  Şube Müdürü, Saray Müdürü, Saray Müdür Yardımcısı, Grup Başkanı,  İşletme Müdürü, Fabrika Müdürü ve Personel Müdürü u
nvanlı kadrolarda bulunanların görevleri hiçbir işleme gerek kalmaksızın sona ermiş sayılır.
Bu fıkra uyarınca görevi sona erenler ile bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte TBMM Genel Sekreterliğinde; Başkan Başmüşaviri, Başkan Müşaviri ve Müşavir unvanlı kadrolarda bulunanlar, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte bulundukları kadro dereceleriyle hiçbir işleme gerek kalmaksızın ekli (2) sayılı listede yer alan aynı unvanlı, Avrupa Parlamentosu Nezdinde Parlamento Temsilcisi ise Müdür Yardımcısı unvanlı şahsa bağlı kadrolara atanmış sayılırlar. Bu fıkrada sayılanlar TBMM Başkanlığınca ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilebilir. Bunlardan talepte bulunanlar  İdari Teşkilatta durumlarına uygun başka kadrolara da atanabilirler.
(2) Birinci fıkrada belirtilenler, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önceki
kadrolarının sözleşme ücreti, aylık, ek gösterge, ikramiye, her türlü zam ve tazminatlar,makam tazminatı, temsil tazminatı, görev tazminatı, özel hizmet tazminatı, ek ücret, ek ödeme, fazla çalışma ücreti ve benzeri adlar altında yapılan her türlü ödemelerini yapılacak artışlarla birlikte almaya devam ederler.
Bu fıkrada belirtilen ödemeler Avrupa Parlamentosu Nezdinde Parlamento Temsilcisine ekli (2) sayılı listede yer alan Müdür Yardımcısı unvanlı kadro emsal alınarak ödenmeye devam olunur.  

2 comments

OSMAN
1 Şubat 2012 17:51

ARKADAŞLAR LÜTFEN YA ARAŞTIRMACI (Ö) LER 4046 SAYILI YASANIN 22 MADDESİ MAĞDURLARI VE DİĞER KHK SONUCU MAGDUR OLAN ARAŞTIRMACI ARKADAŞLAR DUYARLI OLALIM VE TBMM, CUMHURBAŞKANLIĞI, BAŞBAKANLIK, SENDİKALAR VE SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİNE YAZINIZ SORUNLARIMIZI İLETİNİZ LÜTFEN... BEN HER YERE SORUNLARIMIZIİÇEREN MAİL VE FAKS İLE YAZDIKLARIMI GÖNDERMEKTEYİM. TÜM MAĞDUR OLAN ARAŞTIRMACI ARKADAŞLARA...

Adsız
3 Şubat 2012 08:40

Başbakanım devlet’teki Hayali kadrolardan haberiniz var mı?

Başbakanım Kanun Hükmünde kararla kurulan Bakanlıklarda ayrı, ayrı yasal olmayan birimler kurulmuştur. Bu durumun sizden saklandığını düşünüyorum. Veya bu iş böyle hallediliyor diyerek sizi yanılttıklarını düşünmeden edemedim. Başbakanlık Teftiş Kurulu bunu mutlaka araştırmalıdır. Ama amacımın ispiyonculuk degil rehberlik oldugunu bilin.
Örneğin GIDA, TARIM VE HAYVANVILIK BAKANLIĞI pilot Bakanlık olarak incelenebilir. Bu yeni Bakanlıklarda yanlışlık varsa doğru yol gösterilmelidir ve yıllardır oturmuş sistemdeki şube müdürlükleri eski konumuna döndürülmelidir. Sizinde şikâyetçi olduğunuz “bürokratik oligarşi”de üst düzey kadrolar işin şube müdürlüklerce yapılmasından elbet rahatsızlardır. Sistemi tıkayanlar kesinlikle liyakatsiz üst düzey yöneticilerdir, bunda hiç yanılmıyorum. Çünkü iş üst düzeyin istediğine göre olmalıdır ve işleri bilmediklerinden korkak ve şüphecilerdir, konuya da hâkim olmayınca işleri aksatmaktadır. Ankara’ da 2000 üst düzey bankamatik bürokrattan bahsediliyor. Müşavir olanlar ne iş yapar? Hepsi mi başarısız? Üstelik bunların %70 AK Parti döneminde atanmadı mı? Bu bankamatik bürokratlara maaş verenler, onları bakan müşaviri gibi atıl durumda bırakanlar bu dünyada hesap vermiyorsa da bilsinler mutlaka inananların ve inanmıyanların son durağında bu hesabı verecekler. Bu Bakanlıklarda Şube Müdürlüklüleri neden kaldırıldı? Yıllarını, emeklerini veren Şube Müdürlükleri “MÜLGA” oldular. Şimdi Bazı bakanlıklarda; “KOORDİNATÖR”, bazı bakanlıklarda “ÇALIŞMA BİRİM SORUMLUSU” gibi unvanlarla hayali kadrolar oluşturuldu. Ve bu unvanla yasal olmayan imzalar atılmaktadır. Böylece bakanlıklarda kesin “SUÇ” işlenmektedir. Memur, unvanı neyse onunla imza atar, Daire Başkanı ise Daire Başkanı olarak imza atar. Kanunda olmayan unvanlarla nasıl imza atılır. Taşrada Şube Müdürlükleri var ve onlar Şube Müdürü olarak imza atarlar bu da fevkalade normal. Maaşlarını buna göre alırlar. Bu unvanların Devlet’te 657 Sayılı Kanun’da karşılığı vardır. Ancak, “KOORDİNATÖR”, “ÇALIŞMA BİRİM SORUMLUSUNUN” kanunlarda yeri yok. İmzaları da yasal değildir. İmza atanda, atması için emirde veren suç işlemektedir. Gerçekten “KOORDİNATÖR”, “ÇALIŞMA BİRİM SORUMLUSU” gibi kadrolara ihtiyaç varsa, bana göre vardır. Sayın Başbakanımıza gitsinler. Biz yanlış yaptık. Şube Müdürlüklerini kaldırdık. İşleri atadığımız yöneticiler götüremeyince “HAYALİ KADROLAR” kurduk. Suç işletiyoruz, bunu yasal birzemine bağlamalıyız demeliler. Madem şube müdürlükleri kaldırıldı bunun yerini alacak bu unvanlara ihtiyaç varsa niye gayri resmi bu yola sapılıyor? BU NEDENLE ŞUBE MÜDÜRLÜKLERİ YENİDEN KURULMALI demeliler. Görev karmaşıklığı içerisinde bulunan Bakanlıklar, Genel Müdürlükler hatta Daire Başkanlıkları yeniden incelenmelidir. Zararın neresinden dönülürse ülkemiz kazanır. Bu hatayı yapanlar doğrusunu da yapmalıdırlar. Aklın yolu birdir. Doğrusunu yapanları elbet takdir etmek gerekir. Daire Başkanlıklarının altlarını hayali kadro ile dolduran bakanlar, üst düzey bürokratlar var. Bunlarda ustalık dönemindeyiz diyorlar. 16 Ocak 2012 Tarihli 28175 Sayılı Resmi Gazete’ de Bakanlar Kurulu Kararı yayınlandı. Karar Sayısı 2011/ 2632’dir. Meteoroloji Genel Müdürlüğünün merkez teşkilatında düzenleme yapıldı. Bu düzenlemede; 20.12.2011 Tarihli ve 2011/2632 Sayılı Kararnamenin Eki Kararı 1. Maddesinde; Meteoroloji Genel Müdürlüğünün merkez teşkilatında 6 adet şube müdürlüğü kurulmuş ve merkez teşkilatında yer alan şube müdürlüklerinin bağlantıları ekli listede belirtildiği şekilde düzenlenmiştir denmektedir. (1) Sayılı Listede 35 Şube Müdürlüğünün bulunduğu belirtilmektedir. Artık kamu kurum ve kuruluşlarında başarıya mükâfat, başarısıza ceza dönemi başlamalıdır. Bu dönem ustalık dönemi ise, performans ve liyakat dönemi olmalıdır. Ama ustalık döneminde İçişleri, Milli Savunma, Tarım ve Kültür bakanları halkın karnesinde zayıf ama emir komuta karnesinde iyi deniyorsa ustamıza güveniyoruz ama bunlarda yanılıyor.30/01/2012 Oğuz GÜLER ANAYURT GAZETESİ KÖŞE YAZARI

Yorum Gönder

Yazı Arşivi