.
18 Ocak 2013 CUMA
|
Resmî Gazete
|
Sayı : 28532
|
TEBLİĞ
| ||
Devlet Personel Başkanlığından:
KAMU PERSONELİ GENEL TEBLİĞİ
(SERİ NO: 3)
10/3/2011 tarihli ve 6191 sayılı Kanun ile 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanununa eklenen Geçici 32 nci maddede yer alan hükümler çerçevesinde, 12 Mart 1971 tarihinden 22/3/2011 tarihine kadar, yargı denetimine kapalı idari işlemler veya Yüksek Askeri Şura kararları ile Türk Silahlı Kuvvetlerinden ilişiği kesilenlerden, Milli Savunma Bakanlığı tarafından hak sahibi olduklarına karar verilenlerin Devlet Personel Başkanlığınca atama teklifleri yapılmıştır.
Bu kapsamda, kamu kurum ve kuruluşları emrine atama teklifi yapılan “Araştırmacı (6191)” kadro unvanlıpersonele ilişkin olarak ilgili kurum ve kuruluşlar ile personelden Başkanlığımıza intikal ettirilen konularda kamu kurum ve kuruluşları arasında uygulama birliğinin sağlanması amacıyla aşağıdaki açıklamaların yapılması gerekli görülmüştür.
1) Söz konusu personelin;
a) “Araştırmacı (6191)” unvanıyla atanabilmesi açısından 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesindeki şartları taşıması gerektiği,
b) Atama teklifinin yapılmasını müteakip göreve başlaması ile birlikte 926 sayılı Kanunun Geçici 32 ncimaddesinde belirtildiği üzere aylık ve diğer mali haklar haricinde 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olacağı,
c) İlk aylığa göreve başladığı günden itibaren hak kazanacağı, Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten göreve başladığı tarihe kadar geçen süre için aylık ödenmeyeceği,
d) Zorunlu emeklilik tarihinin Milli Savunma Bakanlığından (ilgili Kuvvet Komutanlıklarından) daha önce temin edilen formlarda belirtilen tarih olacağı,
e) Göreve başladığı yıl için yıllık izin kullanma hakkı bulunmakta olduğu, göreve başlamadan önceki yıl için yıllık izin hakkı bulunmadığı,
f) Yıllık izin sürelerinin hesabında, hangi statüde olursa olsun kamu kurum ve kuruluşlarında geçen hizmet süreleri ile kamu kurum ve kuruluşlarında geçmese dahi Devlet memurlarının kazanılmış hak aylıklarının hesabında değerlendirilen hizmet sürelerinin dikkate alınması gerektiği,
g) Devlet memurluğuna ilk defa atanması sebebiyle ilk atamada harcırah ödenmesinin mümkün olmadığı,
h) Kurum içi yer değişikliği ve il değişikliği taleplerinin çözümlenmesinin yürürlükteki mevzuat çerçevesinde atanan kurumun takdirinde bulunduğu,
2) 926 sayılı Kanunun Geçici 32 nci maddesi gereğince Genel İdare Hizmetleri Sınıfında ihdas edilen“Araştırmacı (6191)” unvanlı kadroların atama teklifi işlemi ile birlikte 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin ekli cetvellerinin ilgili bölümüne eklenmiş sayılacağı,
3) Kamu kurum ve kuruluşlarının, “Araştırmacı (6191)” unvanlı kadrolarına atama teklifi yapılan personelin atama, göreve başlama veya başlamama işlemlerini, tamamlanmasını müteakip Devlet Personel Başkanlığına ivedilikle bildirmeleri gerektiği,
4) “Araştırmacı (6191)” unvanlı kadroların bağlı olduğu teşkilatın (merkez, taşra veya döner sermaye) belirlenmesi hususunun atama teklifi yapılan kurum ve kuruluşun takdirinde bulunduğu,
5) “Araştırmacı (6191)” unvanlı personele 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanunun 22 ncimaddesi hükümlerinin uygulanamayacağı,
6) 926 sayılı Kanunun Geçici 32 nci maddesinin yürürlüğe girdiği tarih ile ilgili personelin atama teklifinin yapıldığı Kurumda göreve başladığı tarih arasındaki kesenek ve kurum karşılıkları ve emeklilik keseneğine esas aylık derece ve kademeleri ile ek göstergelerinin ilgili Kuvvet Komutanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı veya Sahil Güvenlik Komutanlığı tarafından tespiti ile atama teklifinin yapıldığı Kurum tarafından Sosyal Güvenlik Kurumuna ödenmesi gerektiği,
7) “Araştırmacı (6191)” kadro unvanıyla kurumlarında göreve başlayan personelin kurum değiştirmesi, istifası, vefatı halinde veya herhangi bir nedenle kadronun boşalması halinde bu kadronun başka bir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılacağı, buna ilişkin bilgilerin Devlet Personel Başkanlığına bildirilmesi gerektiği ve bu durumda söz konusu personelin “Araştırmacı (6191)” unvanlı kadroya herhangi bir şekilde yeniden atanmasının mümkün bulunmadığı, kurumunda veya farklı bir kurumda başka bir kadroya atanması halinde atandığı yeni kadro unvanı içinöngörülen haklardan faydalanması gerektiği,
8) “Araştırmacı (6191)” unvanıyla atanan personelden yükseköğrenim yapmış olan astsubayların intibaklarının, 926 sayılı Kanunun 137 nci maddesinin 3 üncü fıkrasının c bendinde belirtilen esaslar çerçevesinde başvuru tarihinden itibaren ileriye dönük olarak halihazırda çalıştığı kamu kurum ve kuruluşu tarafından,
a) Fakülte, yüksekokul veya meslek yüksekokulunu bitirdiğine dair resmi belgeyi ibraz edip müracaatınıyaptığı tarihteki derece ve kademelerine,
- 2 yıl süreli yüksek öğrenim için 1 kademe,
- 3 yıl süreli yüksek öğrenim için 2 kademe,
- 4 yıl süreli yüksek öğrenim için 1 derece,
ilave edilerek yapılması,
b) 2 ve 3 yıl süreli yüksek öğrenimi tamamlayarak intibakları yapılmış olanların, daha sonra lisans öğrenimini tamamlamaları halinde intibak işlemlerinin daha önce ilave edilen kademelerle birlikte 1 dereceyi aşmayacak şekilde yeniden yapılması,
c) Yüksek öğrenimden dolayı bir defadan fazla yapılan intibak işlemleri toplamının 1 dereceden fazla olmaması, 5 yıl ve üzerindeki öğrenimlerin 4 yıldan fazlası için kademe verilmemesi,
d) İntibak işlemleri hususunda ortaya çıkabilecek tereddütlerde ilgili Kuvvet Komutanlığının görüşünün alınması,
9) “Araştırmacı (6191)” unvanlı personelin, mali haklarına esas olacak derece, kademe ve rütbe terfilerinin, 926 sayılı Kanunun 30 uncu ve 78 inci maddelerinde düzenlenen normal bekleme süreleri esas alınarak her yıl 30 Ağustos tarihinde halen çalıştıkları kamu kurum ve kuruluşlarınca yapılması,
10) “Araştırmacı (6191)” unvanlı personelin görevlerinin öğrenim durumu, mesleki becerileri ve daha önce ifa ettikleri hizmetler de göz önünde bulundurularak; kurumun veya görevli olduğu birimin görev ve hizmetleri ile ilgili konularda verilecek görevleri ifa etmek, kurumun veya görevli olduğu birimin görevleri hakkında araştırma, inceleme yapmak ve bu konuları değerlendirerek sorunlara çözüm yollarını belirlemek, rapor yazmak, koordinasyon ve danışmanlık yapmak, bu konularla ilgili toplantı ve etkinliklere katılmak, araştırma programlarını hazırlamak ve verilecek benzeri diğer görevleri yapmak olduğu,
hususları tebliğ olunur.
|
18 Ocak 2013 Cuma
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
14 comments
arkadaşlar tebliğ tsk dan gelen araştırmacılar için, 663 tekileri kapsamıyor diye düşünüyorum. gerçi bize de benzer bekliyorum
BU TEBLİĞ 6191 SAYILI KANUN dışında araştırmacı yapılanların ne kadar mağdur edildiğinin ve anayasanın 55. maddesinin nasıl ihlal edildiğinin belgesidir.
Sayın Araştırmacı Arkadaşlar, Hayırlı Cumalar.Gördüğünüz gibi yapılan adaletsizlikten bir örnek. Bu araştırmacılar şartları tutmadığı halde araştırmacı olarak atandı ve denk rütbelerinin maaşları ödeniyor.Devletin adaletsizliğinin açık bir örneğidir.Derneğimiz hükümetle yapacağı ilk görüşmede bu adaletsizliği gündeme getirmeli.
Sağlık bakanlığında araştırmacı olan arkadaşlarım. bu sadece sizde değil bir çok bakanlıkta aynı şeyi yaptılar. Örneyin benimde içinde olduğum Gençlik ve Spor Bakanlığında 257 il ve ilçe müdürü araştırmacı yapıldı.CHP nin AYM ne açtığı iptal davasıda hükümetin istediği şekilde red edildi.Yani üce mahkeme dediğimiz mahkemede mağdur olan bizlerden yana değil adaletsizliği yapanlardan yana karar verdi.Dolayısı ile 663 sayılı KHK AYM de görüş
ldüğünde farklı bir kararmı verecek. Onuda red edecek.Yapılacak iş Hükümet araştırmacılarla ilgili yeni bir kanuni düzenleme yapıp sabitlenen maaşların önünü açacak. TSK deki araştırmacılarda olduğpu gibi emsali subayların aldığı maaşı almaya devam ediyorlar. Bizlerde emsalimiz müdürlerin aldığı maaşları almaya devam ettirecek düzenleme yapılmalıdır. Eğer yapmaz iseler yapacak bir şeyimiz yok. Hakkımızı almak sorumlulardan hesap sormak İlahi adaletin tecelli edeceği yere kalacak.C.C Ayetinde diyorki vay haline yönetici olupta adil davranmayanların.Orada hakkımızı söke söke alırız. Ne yapalım çaresizlik böyle bir şey.
Ben sağlık bakanlığında 25 yıldır çalışan biri olarak sağlık bakanlığıma güvenmiştim. Zira bakanlıklar, yüce devletimizin en yüksek temsili makamlarıdır.Bakanlığımızın açmış olduğu görevde yükselme sınavına girerek sınav sonucuna göre atandım.Zira sınava katılabilme şartlarını (eğitim, puan vs.) taşıyarak ve ciddi bir kamp eğitimine alınarak sınava girmeye hak kazanmıştık. Atama sonrası ummadığımız bir şekilde khk çıkartılarak görevden alındık. yerlerimize kariyer ve liyakat ilkesine uyulmadan idareciler atanarak ve oldukça yüksek ücretler verilerek hak gasbına uğratıldık. Uygulama hataları kişilere mahsustur. Kanun yapıcılar sorumluluklarını taşırlar.Her şeye rağmen devletime güvenim tam.Ama bakanlığım için aynı şeyi söyleyemiyeceğim. Bizleri çok üzdü. Döner sermaye adı altında ödenen ek ödemelerimizi yerle bir etti. Hatta bakanlığımızda çalışan en düşük dereceli hizmetli kadrosunun altındaki ek ödemeleri bize layık görerek onurumuzu ayaklar altına aldı. Merak ediyorum araştırmacı kadrosu bir hizmetli memurun altında bir kadromudur ki bu tür uygulamalara tabi tutulduk.Kendi eliyle yetişdirdiği idarecilerin akıbeti bu mu olmalı.Yılların birikimi deneyimi ve eğitiminin karşılığı görev dahi verilmeyerek harcanmalı mı? Tüm yaşadıklarıma rağmen Yüce devletimi seviyorum, beni üzenleri YÜCE MEVLAMA havale edip, yarama taş basıp, Devletime hizmet etmeye devam edeceğim.
arkadaşlar araştırmacılar olara birlik olmadığımız takdirde haksızlıklar devam edecektir. yeni kurulan adyed (araştırmacılar derneği) çatısı altında tek yumruk olmaya ne dersiniz?
tuseyimdeki arkadaşlara seslenmek isterim, dernek kurdunuz başarılı olmanızı canı gönülden diliyorum. ancak dernekle ilgili ulaşılabilecek kimse yok sitede iletişim adres ve telefonları uyduruk alakasız kişilerin telefonlerı haberler ise sanki bir gruba hitap edercesine ve haberler öyle eski ki nisan mayıs 2011 tarihinin haberleri, kendilerinden ricam lütfen daha profesyonel çalışmaya çalışın fazla değil en fazla bir saat içerisinde siteye dernek tüzüğü iletişim kanunlar vs eklenebilir, yok uzaktan davulun sesi çok çıkar gelin de siz yapın gibi bişey derseniz tarafımıza yetki verirseniz yardımcı dahi olabiliriz. çünkü araştırmacıyız ve dernek bizler için kuruldu. her ne kadar bizden uzak olasa da
TUSEYİM'in bu blogla sadece gönül birlikteliği var.araştırmacılar derneği adyed web sitesi oluşturulma çalışmaları devam ettiği için şu an siteye ulaşamıyorsunuz.en kısa zamanda derneğin kendi web sitesi hizmete girecektir. selam ve saygılar
Sayın Araştırmacı Arkadaşlar,Bu Kamu Personeli TebliğindeTSK'DAN araştırmacı olarak atananların görev tanımı yapılmıştır.Madde 10) “Araştırmacı (6191)” unvanlı personelin görevlerinin öğrenim durumu, mesleki becerileri ve daha önce ifa ettikleri hizmetler de göz önünde bulundurularak; kurumun veya görevli olduğu birimin görev ve hizmetleri ile ilgili konularda verilecek görevleri ifa etmek, kurumun veya görevli olduğu birimin görevleri hakkında araştırma, inceleme yapmak ve bu konuları değerlendirerek sorunlara çözüm yollarını belirlemek, rapor yazmak, koordinasyon ve danışmanlık yapmak, bu konularla ilgili toplantı ve etkinliklere katılmak, araştırma programlarını hazırlamak ve verilecek benzeri diğer görevleri yapmak olduğu,
hususları tebliğ olunur.Ancak 2011Yılında yapılanan kurumların yeni teşkilat kanunuları yayınlanırken Şef'lerin bile görev tanımı varken KHK'ler ile atanan araştırmacıların görev tanım hala yayınlanmamıştır.
BİR HEYCANLA GÜCÜMÜZÜN ARTMASINI BEKLİYORUM
İnşallah yeni Bakanımız Araştırmacı olan arkadaşlarımızın sorununu tekrar gözden geçirir. Hükümetin sağlık politikalarında başarı sağlamasında en önemli görevleri üstlenmiş bu arkadaşlara iadeyi itibar verilecektir diye düşünüyorum. Aksi halde vijdanlar kanamaya ve sızlamaya devam edecektir. Devletimize Ahde vefa ve Alicenaplık yaraşır.
SAĞLIK BAKANLIĞININ 1.SAVUNMASINA KARŞILIK İDARİ MAHKEMEYE AÇIKLAMADA BULUNMAK İÇİN YAZILACAK ARKADAŞLARIMIZCA HAZIRLANMIŞ DİLEKÇE ÖRNEĞİ VARDI BULAMADIM.BUNA NASIL ULAŞABİLİRİM.TEŞEKKÜRLER
arkadaşlar 663 sayılıkhk'de 32-2 maddesinde EN AZ 5 YIL İŞ TECRÜBESİNE SAHİP OLMALARI ŞARTTIR DENİLMİŞ,BU İŞ TECRÜBESİİDARİ TECRÜBE DIŞINDAKİ TECRÜBE OLAMAZ,ZATEN EĞER ÖYLE OLSAYDI 663 44-3 TE AYRI KONUDA 3 YIL FİİLEN ÇALIŞILMIŞ OLMAK DENMEKLE BU İKİSİNİ AYIRMIŞLARDIR.BUNA GÖRE 663 32-2 YE GÖRE 5 YIL İDARECİLİK DENEYİMİ OLMAYANLARIN ATAMALARI YASAL OLAMAYACAĞI AÇIKTIR.663 32-2 ÖYLE BELİRTİLİYOR.BİRÇOK HUKUKÇU AYNI GÖRÜŞTE,KALDIKİ BUNU YÖNETMELİK,TÜZÜK VB DESTEKLEMEK MÜMKÜN OLAMAYACAKTIR.BİLGİLERİNİZE
@G�neyli
Sayın güneyli arkadaş, Mümkünse fikir ve düşüncelerinizi bizim ile paylaşmanızı istiyoruz. Dernek ile irtibata geçerseniz memnun oluruz. Siz ve sizin gibi bu konularda deneyimli arkadaşların fikir ve düşünceleri bizim içinönem arzetmektedir.
saygılarımızla
ADYED
www.adyed.com